m.me/AgencjaEfea
+48 601 299 033
info@efea.pl

Czy warto założyć fanpage na Facebook’u?

Czy warto założyć fanpage na Facebook’u?

logo facebooka

Promocja w social media w dzisiejszym marketingu internetowym odgrywa bardzo ważną rolę. Obecnie najpopularniejszym medium społecznościowym jest Facebook – wielu przedsiębiorców ma nadal wątpliwości czy założyć fanpage właśnie w tym serwisie.

Social media to narzędzie, które bardzo chętnie wykorzystywane jest przez zarówno agencje reklamowe czy kreatywne jak i samych przedsiębiorców do promocji (więcej o social media dowiesz się tutaj). Coraz więcej osób decyduje się na fanpage na Facebook’u, jednak by ten przyniósł oczekiwane efekty wymaga wiele pracy, ale w dzisiejszym tekście skupimy się na zaletach posiadania strony firmowej w tym właśnie medium społecznościowym.
kobieta zaklada fanpage na facebooku

Dla kogo fanpage?

Fanpage na Facebook’u może założyć każdy przedsiębiorca – według nas przedstawiciele większości branż mogą założyć sobie własną stronę firmową (nie zalecamy zakładania konta firmowego jako zwykły profil), może to być równie dobrze hurtownia budowlana jak i salon fryzjerski. W social media chodzi głównie oto, żeby dotrzeć do Klientów i utrzymać z nimi pozytywne relacje, które budują lojalność, a ona obecnie jest najważniejsza.

Dlaczego warto założyć fanpage?

Fanpage daje ogromne możliwości, przede wszystkim pozwala nawiązywać nowe kontakty z potencjalnymi odbiorcami oraz utrzymywać bliższe relacje ze stałymi Klientami. To właśnie za jego pomocą przedsiębiorcy mogą promować swoje produkty lub usługi. Klienci zawsze są na bieżąco z ofertą, promocjami czy konkursami, dzięki czemu mogą korzystać lub nawet polecać ciekawe propozycje swoim znajomym, a ich znajomi mogą polecić to swoim znajomym – z 5 zainteresowanych osób, może ofertą zainteresować się 50, 100 czy 1000 osób.
Posiadanie strony firmowej na Facebook’u pozwala także utrzymać lub poprawić pozytywny wizerunek firmy – Klienci chętniej korzystają z ofert takich firm.

Kolejnym plusem jest możliwość zdobywania cennych linków (link builiding), które polepszą naszą pozycję w wyszukiwarce – warto np. prowadzić blog i co jakiś czas umieszczać linki do wpisów na stronie firmowej na Facebook’u.

Fanpage na Facebook’u daje możliwość kontaktu z Klientami, promowania usług lub produktów, ale także pozytywnie wpływa na polepszenie pozycji w wyszukiwarce. W szczególności ostatnia możliwość powinna przekonać osoby niezdecydowane, bo nawet przy niewielkiej liczbie fanów i tak odnosimy korzyści z prowadzenia strony firmowej na Facebook’u. By wzmocnić swoje działania warto pomyśleć o innych mediach społecznościowych np. G+, Twitter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *