m.me/AgencjaEfea
+48 601 299 033
info@efea.pl

Jak umieszczać w tekście słowa kluczowe?

Jak umieszczać w tekście słowa kluczowe?

Zapraszamy do lektury naszego kolejnego poradnika – niebawem pojawią się następne. Jedną z ważnych rzeczy, jeśli chodzi o copywriting na potrzeby internetu, jest umiejętne rozmieszczenie fraz w tekście pod pozycjonowanie domeny w Google. Nie oszukujmy się – wiele tekstów pisanych jest głównie po to, by ułatwić budowanie wiarygodności witryny w oczach robotów indeksujących. Dobry copywriter pamięta jednak także, że strony www mają normalnych użytkowników i umie połączyć obie rzeczy: ciekawą treść oraz optymalizację tekstu pod względem SEO.
SEO copywriting – nie przesadzaj ze słowami kluczowymi
Pierwszą zasadą, jaką warto pamiętać, jest to, by w tekście nie przesadzać z ilością słów kluczowych. Najlepiej, by w tekście długości tysiąca znaków znalazło się ono maksymalnie dwa – trzy razy. Większa liczba powtórzeń zirytuje czytających. Warto także pamiętać, by używać słów kluczowych w różnych przypadkach. Roboty Google, które są coraz lepsze, rejestrują to i traktują tekst jako tematyczny, czyli wartościowy.
Trudne frazy z miastem czyli copywriting Warszawa
Często się zdarza, że fraza, jaka musi się pojawić w tekście, jest lokalna. Co zrobić ze zbitką „pranie dywanów Wrocław” albo „masaże Kraków”? Ich pojawienie się w tekście będzie absolutnie nienaturalne dla czytelników, a przy tekstach wysokiej jakości jest to niedopuszczalne.
Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie nagłówków w rodzaju: „Pranie dywanów Wrocław? Sprawdź nas” lub „Najlepsze masaże Kraków”. Wiele osób przemyka tylko wzrokiem po nagłówkach, przyzwyczailiśmy się także, że mogą one pełnić rolę haseł reklamowych, a to oznacza, że akceptowana jest niegramatyczna gra słów.
Bolduj frazy i stosuj stopniowanie nagłówków
By ułatwić robotom, ale także czytelnikom, szybkie określenie o czym jest tekst, warto boldować słowa kluczowe. Oczywiście, niezbyt często, by tekst nie przypominał wpisu emo nastolatki na blogu. Pierwsze wyboldowane słowo kluczowe warto umieścić w drugim, trzecim zdaniu, najlepiej pomiędzy 150-200 znakiem.
Inną, niezwykle ważną kwestią, jest stosowanie nagłówków. Nie każdy nagłówek musi posiadać frazę kluczową – dobrze jednak, by pojawiła się ona w takiej formie choć raz. Warto także pamiętać o piętrowym porządku. H1 i H2 to wielkość dla tytułu tekstu lub strony, na śródtytuły najlepiej stosować H3. Mniejsze nagłówki, jak H4 i H5 można używać w dłuższych tekstach przy dzieleniu akapitów na mniejsze części. Rozbijanie tekstu nagłówkami to zabieg, który powinnien stosować każdy copywriter.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *